Friday, August 5, 2011

Salam Ramadhan vs 5th Anniversary

~ MARHABAN YA RAMADHAN ~
 ========================
Salam...
Alhamdulillah...syukur ke hadrat Ilahi kerana dpt bersua lg bulan yg penuh kemuliaan ini sekali lg..diam x diam dh pun setahun berlalu...ape pun, kami sekeluarga menyambutnya dgn penuh kesyukuran dan kesederhanaan..lbh2 lg bln ramadhan ni juga menuntut kita menjadi manusia yg sabar dlm melakukan segala perkara..kena control segala sifat panas-baran, kuat makan dan kuat mengumpat..hehehe..wat lawak plak aku ni..

Tahun ni seperti biasa la buka puasa ala kadar jer..cukuplah ade nasik n lauk-pauk yg simple, kurma n sedikit kuih-muih..kdg2 klu ikutkn hati mmg la nk jer beli semua benda yg ade kt bazar ramadhan tu..tp buat pe nk membazir kn..akibatnye terbuang kt dlm tong sampah jer akhirnya sbb xtermakan..huhu..jadi kesimpulannye, makan alar kadar je sudah dan bersederhana itu lbh baik dr membazir yer...

~ 5TH ANNIVERSARY JH & WEF ~
========================== 

Pada 03/08/2011 bersamaan 03 Ramadhan juga merupakan ulangtahun perkahwinan aku yg ke-5 bersama WEF..xsangka pejam celik dh sampai 5 tahun aku hidup bersamanya..bnyk kisah pahit manis yg kami lalui bersama..namun aku bahagia dan kehadiran 'double H' aka Haikal n Haziq mengeratkan lg ikatan ini..semoga Allah memberi kebahagiaan kepada kami sekeluarga dunia dan akhirat...Amin..

Sambutan pada kali ini biasa jer..xde la macam org lain, klu celebrate sesuatu mesti wajib ke restoran atau hotel2 mewah..bg aku cukup sekadar ingatan dan rasa kesyukuran kerana diberi peluang oleh Allah utk merasai semua ini..cuma sempatla aku buat pulut kuning..sebenarnya lama dh nak buat tp takut xjadi.. lg satu reason sbb xde periuk kukus..so mcm mana nk buat btl x..huhu...Tapi mungkin Allah tu nk menduga, bila aku check2 balek kt dlm my resepi rupanya ada resepi pulut kuning yg dimasak guna rice cooker..hehe ape lagi, bersemangat la aku..blk dr keje trus gi beli beras pulut..sampai umah terus masak...alhamdulillah menjadi gak akhirnya..itulah betul gak pepatah ade mengatakan "hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih"..kini aku akur dgn ketepatan pepatah tu..
Ok la..aku sertakan resepi pulut kuning tu kat sini..mane tau ade kwn2 nk mencube yer..Resepi ni aku ambik dr as75...(mintak izin share yer tuan tanah sbb sedap sgt pulut awak nie..)..
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...